Tuesday 13 January 2015

Aiskrim Pasu

Nampak macam tanah betulkan? Cuma saya tiada mangkuk yang sesuai dengan pasu putih tu. Nampak mangkuk kaca tu.

Ini kali kedua saya buat. Suami saya masih tak tahu tanah tu daripada apa. Beliau enggan makan.

Hehe rugi la. Saya berebut makan dengan Asyraf.

Sebenarnya, aiskrim pasu ni terkenal di Melaka. Teruja saya melihatnya di blog-blog lain. Kata mereka harga mahal dan tak berbaloi dengan rasa aiskrim. (RM 5 ke atas, tetapi aiskrim yang murah. Kos pasu kut yang mahal.)

Saya pun google resepi aiskrim pasu. Hmm mudah sangat rupanya.

1. Aiskrim yang sedap tak kira perasa apa.

2. Biskut oreo. Tumbuk bagi hancur. Kemudian tabur atas aiskrim. (Nak letak kek coklat pun boleh)

3. Pokok dan pasu. Apa-apa pokok pun boleh. Kebetulan kat rumah saya ada daun sup.

Maka siaplah!

2 comments:

  1. ohh mcm tu, ingat apa tadi bila baca tajuknya..
    ohh ada makanan gitu ye..

    serbuk oreo yg dh siap ada jg djual, selalu kt kedai bahan kek dan pastry.
    area klang, boleh cari kt 2PLY, Haz..

    ReplyDelete
  2. oo yeke dah ada serbuk oreo. pasni lagi mudah la nak masak dan baking.

    ReplyDelete