Saturday 13 June 2015

Celcom Basic 38

April baru ni Celcom telah memperkenalkan pakej postpaid Basic 38. Hanya RM38 sebulan. Tapi hujung bulan Mei saya baru tahu tentang plan ini. Bagi saya, plan ini sangat berbaloi bagi saya. 



Plan basic 38
- Internet  Data 3GB + Wifi Celcom 3 GB
- Call 50 minit
- SMS 50

*kalau sudah melebihi 50 minit untuk call dan melebihi 50 SMS, Celcom kenakan ppu (pay per use) RM0.15 untuk setiap minit dan setiap tambahan SMS.

Manakala untuk data internet, jika sudah habis, internet hanya akan slow dan tidak akan dicaj. Kalau nak tambah data, boleh beli ikut pilihan data yang ada. 

Dan yang lebih menarik lagi, data internet yang tidak dihabiskan pada bulan semasa, boleh di carry forward ke bulan hadapan. Maksimum setiap carry forward adalah 3GB sahaja setiap bulan.

Baru dua hari sudah saya bertukar ke plan basic 38 ini. Saya buat di Blue Cube Bukit Tinggi.  Total Rm38 + 6 % : RM40.30. Sebelum ini saya pakai celcom plan 1 + 5. Saya main line, mak dan abah subline saya. Mak dengan abah saya pun saya tukarkan ke plan basic 38 ini. Lebih jimat. 

Kalau tidak, bil saya setiap bulan RM110 ++ (sebab data internet saya ambil 3 GB RM50, mak saya RM70 -RM80 (data internet 1 GB RM38) dan abah saya RM15 saje (hanya panggilan dan sms). 

Saya pun pujuk abah saya suh pakai smartphone. Alhamdulillah berjaya juga. Senang nak pakai GPS dan boleh baca news kat handphone saje lepas ini. Hehe..

Adik saya yang bongsu pun dah tukar dari plan prepaid maxis ke plan celcom. Katanya lagi murah. Sebab sebelum ini perbelanjaan untuk top up setiap bulan adalah RM50 . Caranya mudah sahaja, pergi ke Celcom dan isi borang. Tiada bayaran dikenakan.

Dan sebelum terlupa, jika anda mahu subscribe plan ini, untuk lebih jimat saya nasihatkan sila cancel kan printed bill. Hanya activate kan e-billing sahaja. Di situ boleh jimat RM5. 
Rasa dah seperti promoter celcom pula.:)

No comments:

Post a Comment