Tuesday 16 June 2015

Rezeki Philips Airfryer



Alhamdulillah, baru ni rezeki dapat philips air fryer. Dah lama mengidam selepas tengok promotion di Astro Go Shop awal tahun ini. Survey sana sini, order online dari seller di facebook pun kami pernah buat. Tapi tiada rezeki sebab lambat dari tarikh yang dijanjikan, takut kena tipu, kami refund semula duit.

Alkisahnya, pagi Ahad yang baru ini, suami saya membuat panggilan telefon ke  Maybank untuk bertanyakan tentang prosedur terminate credit card (cc). Setelah diterangkan, operator tersebut memberitahu bahawa suami saya ada hampir 200k point cc. Jika kad kredit terus dibatalkan, point tersebut habis akan begitu sahaja. Rugi katanya. Suami saya pun tak ingat langsung pasal point tu. 

Dan kebetulan hari ahad itu juga merupakan hari terakhir treatsfair anjuran Maybank di Midvelly. Jarang-jarang treats fair ni. Setahun sekali kut. Ramai orang tunggu treats fair untuk tebus point sebab yang saya faham, ada dua pilihan untuk redeem point tersebut iaitu sama ada secara online atau pun di treatsfair tersebut. Tebus point di treatsfair adalah lebih berbaloi iaitu 250 point = RM1 manakala secara online lebih kurang 400++ point = RM1.

Lepas melawat laman web Maybank, kami bercadang nak tebus air fryer. Ada macam-macam, gajet seperti handphone, barangan elektrik, tuala, printer, mop, kerusi urut, voucher membeli belah dan pelbagai lagi. Nak pergi melancong pun boleh juga.

Maka bergegaslah kami ke Midvelly. Dah nak sampai sana, hmm, ya ampun, jalan punyalah sesak lagi-lagi federal highway. Parking toksah cakap, semua full. Alhamdulillah kami dapat masuk parking d blok c walaupun pada mulanya pakguard tak bagi masuk sebab hanya tinggal dalam 20 parking sahaja yang kosong. Bila dah masuk, banyak kereta duk pusing-pusing mencari yang kosong. Alhamdulillah nasib kami baik. Mudah aje dapat parking.

Tu baru sampai parking. Bila dah naik tingkat 3, fuh..ramai betul orang dalam hall tu. Terus target ke bahagian electrical. Nak pusing-pusing tengok, takde makna la. Mula kami ke booth Aeon Big, nasib tidak baik. Habis pula air fryer yang model baru. Terus ke booth Ongking, alhamdulillah sempat ambil satu. Tinggal 6 unit sahaja daripada 60. Dapat free baking tray lagi. Alhamdulillah.

Dan semalam, suami saya pun telah terminate credit cardnya. 






No comments:

Post a Comment